Bezpieczny podpis elektroniczny to dane w postaci elektronicznej, które umożliwiają identyfikację osoby składającej podpis, weryfikowany przy pomocy ważnego certyfikatu kwalifikowanego. Przy jego użyciu możesz logować się i akceptować dyspozycje w systemie bankowości elektronicznej BOŚBank24 iBOSS oraz skorzystać z aplikacji e-Wniosek, gdzie można zawnioskować o otwarcie rachunku, wydanie karty debetowej i inne
Korzyści
-
Każdy dokument elektroniczny posiada unikalny podpis elektroniczny
-
Obniżenie kosztów funkcjonowania firmy
-
Może zastąpić tradycyjny własnoręczny podpis
Ważne informacje
-
Dlaczego bezpieczny podpis elektroniczny to dobry wybór?
Unikalność – każdy dokument elektroniczny posiada unikalny podpis elektroniczny ściśle związany z danym dokumentem
Integralność – jakakolwiek zmiana dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym zostanie automatycznie wykryta w momencie weryfikacji podpisu
Potwierdzenie tożsamości – dane osoby składającej podpis zawarte w certyfikacie zostały potwierdzone przez podmiot świadczący usługi certyfikacyjne
Obniżenie kosztów funkcjonowania firm i instytucji
Zmniejszenie czaso – i pracochłonności
Usprawnienie procesów związanych z obiegiem dokumentów
Bezpieczny podpis elektroniczny może zastąpić tradycyjny własnoręczny podpis pod niniejszymi dokumentami:
- deklaracje ZUS obowiązkowo od 2008r.
- deklaracje podatkowe od 16 sierpnia 2006r.
- oferty i umowy, w tym zawierane na odległość
- podania i wnioski administracyjne
- faktury VAT
- dane do GIIF
- aukcje elektroniczne
- dokumenty wewnętrzne, np. wnioski urlopowe
Ponadto bezpieczny podpis elektroniczny jest wykorzystywany w systemie bankowości internetowej Banku jako narzędzie umożliwiające logowanie oraz podpisywanie zleceń płatniczych.
-
Aby uzyskać bezpieczny podpis elektroniczny wystarczy otworzyć rachunek bieżący w naszym Banku. W celu korzystania z podpisu elektronicznego należy posiadać:
- certyfikat kwalifikowany
- kartę kryptograficzną
- czytnik do kart (czytnik może być wbudowany w klawiaturze)
- oprogramowanie do czytnika i karty
- oprogramowanie do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego. Oprogramowanie do składania podpisów pod zleceniami w BOŚBank24 iBOSS instalowane jest automatycznie przy pierwszym logowaniu. Oprogramowanie do składania i weryfikacji podpisów pod innymi dokumentami może być pobrane bezpłatnie ze stron centrów certyfikacyjnych, np. KIR S.A.
- komputer osobisty o minimalnych parametrach: procesor Celeron 266 Mhz, 64 MB RAM, 10 MB wolnej przestrzeni dyskowej, system operacyjny MS Windows 98 lub wyższy
-
Zgodnie z obowiązującą Tabelą Opłat i Prowizji za czynności bankowe w obrocie krajowym i zagranicznym dla korporacji i finansów publicznych.
Jeśli jesteś klientem BOŚ napisz do nas przez BOŚBank24
Jeśli jesteś zainteresowany tym produktem napisz na adres ekocenter@bosbank.pl
lub zadzwoń pod numer 22 520 35 00.