Zadzwoń na infolinię i uważnie słuchaj komunikatów głosowych
Twoje korzyści
Dzięki dostępowi do bankowości telefonicznej zyskasz-
Bezpłatny
i ekologiczny kontakt z Bankiem -
Bezpieczny
i wygodny sposób zarządzania swoimi produktami
i usługami w Banku -
Możliwość składania dyspozycji przez telefon w łatwy
i prosty sposób,
np. przelewu czy odblokowania dostępu
do bankowości internetowej -
Telefoniczne wsparcie Konsultantów dostępne
w nieprzewidzianych sytuacjach
Pierwsze logowanie
Po wybraniu odpowiedniej opcji wprowadź dane do logowania (identyfikator oraz TeleKod, który otrzymałeś w SMS-ie
z Banku)
Wprowadź swój własny TeleKod i potwierdź go
Wybierz temat rozmowy
i poczekaj na połączenie
z konsultantem
Kolejne logowanie
Zadzwoń na Infolinię i uważnie słuchaj komunikatów głosowych
Po wybraniu odpowiedniej opcji wprowadź dane do logowania (Identyfikator oraz TeleKod)
Wybierz temat rozmowy
i poczekaj na połączenie
z Konsultantem
Funkcjonalności TeleBOŚ
-
RACHUNKI
wymaga zalogowania do Usługi TeleBOŚ
TAK
NIE
informacja o szczegółach rachunku Klienta (numer, opłaty, oprocentowanie, promocje, odstępstwa)
x
informacja o saldzie i dostępnych środkach na rachunku
x
informacja o blokadach środków na rachunku (transakcje oczekujące)
x
informacja o historii rachunku – historia operacji
x
informacja o szczegółach transakcji
x
informacja o sposobie udostępnienia wyciągów z rachunku
x
przyjęcie dyspozycji modyfikacji sposobu udostępniania wyciągów i szczegóły w nich zawarte
x
informacja o rachunku (waluta, rodzaj/nazwa)
x
informacja czy rachunek jest zablokowany do obciążania (tak/nie)
x
informacja o powodzie i szczegóły zablokowania rachunku do obciążania
x
informacja o statusie złożonych dyspozycji do rachunku w Oddziale Banku lub Infolinii (z wyłączeniem dyspozycji zmieniających saldo
rachunku Klienta)
x
informacja o szczegółach złożonych dyspozycji do rachunku w Oddziale Banku lub Infolinii (w tym status i szczegóły dyspozycji zmieniających saldo rachunku Klienta)
x
przyjęcie dyspozycji przelewu na rachunki własne i rachunki w ramach Banku w PLN (przelewy wewnętrzne)
x
przyjęcie dyspozycji przelewu zewnętrznego krajowego w PLN wykonywanych za pośrednictwem systemu ELIXIR
x
przyjęcie dyspozycji przelewu do ZUS/US w PLN
x
przyjęcie dyspozycji założenia nowego zlecenia stałego w PLN
x
przyjęcie dyspozycji modyfikacji zlecenia stałego w PLN (w tym zawieszenie, usunięcie)
x
informacja o zleceniach stałych realizowanych z rachunku
x
przyjęcie dyspozycji wycofania zgody na realizację polecenia zapłaty
x
informacja o poleceniach zapłaty realizowanych z rachunku
x
informacja o aktywnych/oczekujących transakcjach na rachunku
x
przyjęcie wniosku o otwarcie rachunku
x
-
LOKATY
wymaga zalogowania do Usługi TeleBOŚ
TAK
NIE
informacja o szczegółach rachunku lokaty posiadanej przez Klienta (np. nazwa, okres na jaki jest zdeponowana, oprocentowanie, data
zakończenia, sposób dysponowania środkami po zakończeniu trwania lokaty w tym numer rachunku do przelania środków)
x
przyjęcie dyspozycji otwarcia lokaty
x
przyjęcie dyspozycji modyfikacji rachunku lokaty w tym dyspozycja jej zerwania
x
przyjęcie dyspozycji otwarcia lokaty negocjowanej w PLN
x
informacja o szczegółach lokat nieaktywnych
x
-
KARTY DEBETOWE (karty wydawane do obsługi rachunków)
wymaga zalogowania do Usługi TeleBOŚ
TAK
NIE
informacja o rodzaju (nazwie) posiadanej karty
x
informacja o statusie posiadanej karty
x
informacja o sposobie zamówienia karty
x
informacja o sposobie udostępnienia kodu PIN do karty
x
przyjęcie dyspozycji wydania nowej karty
x
przyjęcie dyspozycji aktywacji karty
x
informacja o dacie wyprodukowania karty
x
informacja o limitach na transakcje wykonywane przy użyciu karty
x
przyjęcie dyspozycji zmiany limitów na transakcje wykonywane przy użyciu karty
x
przyjęcie dyspozycji blokady karty
x
przyjęcie dyspozycji zastrzeżenia karty
x
przyjęcie dyspozycji zablokowania funkcjonalności zbliżeniowej (PayPass)
x
przyjęcie dyspozycji odblokowania funkcjonalności zbliżeniowej (PayPass)
x
przyjęcie dyspozycji odblokowania karty z blokady
x
przyjęcie dyspozycji zamówienia nowej karty w miejsce zastrzeżonej
x
informacja o powodzie odrzucenia transakcji wykonywanych przy użyciu karty
x
informacja o szczegółach wykonywanych transakcji
x
informacja o zablokowanych środkach
x
przyjęcie dyspozycji aktywacji/usunięcia tokena w Google Pay (płatność telefonem)
x
przyjęcie dyspozycji aktywacji/zablokowania usługi 3DSecure
x
-
KARTY KREDYTOWE
wymaga zalogowania do Usługi TeleBOŚ
TAK
NIE
informacja o rodzaju (nazwie) posiadanej karty
x
informacja o przyznanym limicie kredytowym
x
informacja o statusie posiadanej karty
x
przyjęcie dyspozycji aktywacji karty
x
informacja o sposobie zamówienia karty
x
informacja o sposobie udostępnienia kodu PIN do karty
x
informacja o dacie wyprodukowania karty
x
informacja o limitach na transakcje wykonywane przy użyciu karty
x
przyjęcie dyspozycji zmiany limitów na transakcje wykonywane przy użyciu karty
x
przyjęcie dyspozycji blokady karty
x
przyjęcie dyspozycji zastrzeżenia karty
x
przyjęcie dyspozycji zablokowania funkcjonalności zbliżeniowej (PayPass)
x
przyjęcie dyspozycji odblokowania funkcjonalności zbliżeniowej (PayPass)
x
przyjęcie dyspozycji odblokowania karty z blokady
x
przyjęcie dyspozycji zamówienia nowej karty w miejsce zastrzeżonej
x
informacja o powodzie odrzucenia transakcji wykonywanych przy użyciu karty
x
informacja o szczegółach wykonywanych transakcji
x
informacja o zablokowanych środkach
x
informacja o środkach dostępnych na rachunku karty
x
informacja o historii rachunku karty
x
informacja o szczegółach wyciągu
x
informacja o ustawieniach automatycznej spłaty karty
x
przyjęcie dyspozycji spłaty zadłużenia rachunku karty kredytowej
x
przyjęcie dyspozycji zwrotu nadpłaty z rachunku karty kredytowej
x
przyjęcie dyspozycji ustanowienia automatycznej spłaty karty
x
przyjęcie dyspozycji modyfikacji automatycznej spłaty karty
x
przyjęcie dyspozycji zamówienia duplikatu wyciągu z karty kredytowej i udostępnienie dokumentu w wersji elektronicznej
x
przyjęcie dyspozycji aktywacji/usunięcia tokena w Google Pay (płatność telefonem)
x
przyjęcie dyspozycji aktywacji/zablokowania usługi 3DSecure
x
-
KREDYTY I POŻYCZKI
wymaga zalogowania do Usługi TeleBOŚ
TAK
NIE
informacja o posiadanych produktach
x
informacja o historii posiadanych produktów
x
informacja o harmonogramie spłaty
x
informacja o statusie złożonych dyspozycji
x
informacja o szczegółach złożonych dyspozycji
x
przyjęcie dyspozycji zawieszenia spłaty raty kredytu/pożyczki hipotecznej
x
-
KANAŁY ALTERNATYWNEJ SPRZEDAŻY
wymaga zalogowania do Usługi TeleBOŚ
TAK
NIE
przyjęcie dyspozycji udostępnienia Usługi TeleBOŚ
x
przyjęcie dyspozycji odblokowania TeleKodu do Usługi TeleBOŚ (ponowne udostępnienie TeleKodu)
x
przyjęcie dyspozycji odblokowania TeleKodu do Usługi TeleBOŚ
x
przyjęcie dyspozycji zablokowania dostępu do Usługi TeleBOŚ (za pośrednictwem Konsultanta)
x
przyjęcie dyspozycji zablokowania dostępu do Usługi TeleBOŚ (za pośrednictwem serwisu automatycznego)
x
przyjęcie dyspozycji odblokowania dostępu do bankowości elektronicznej BOŚBank24
x
przyjęcie dyspozycji nadania nowego hasła do logowania do bankowości elektronicznej BOŚBank24 / usunięcie dotychczasowego hasła do bankowości elektronicznej BOŚBank24
x
przyjęcie dyspozycji odblokowania Usługi Kodów SMS - narzędzia do autoryzacji transakcji w bankowości elektronicznej BOŚBank24
x
przyjęcie dyspozycji zmiany urządzenia do autoryzacji transakcji w bankowości elektronicznej BOŚBank24
x
przyjęcie dyspozycji odblokowania narzędzia do autoryzacji transakcji w bankowości elektronicznej BOŚBank24
x
przyjęcie dyspozycji zablokowania dostępu do bankowości elektronicznej BOŚBank24
x
informacja o limitach transakcyjnych w bankowości elektronicznej BOŚBank24
x
przyjęcie dyspozycji zmiany limitów transakcyjnych dla użytkownika (limit globalny) w bankowości elektronicznej BOŚBank24
x
przyjęcie dyspozycji zmiany limitów transakcyjnych do rachunków w bankowości elektronicznej BOŚBank24– wyłącznie dla właścicieli rachunków
x
informacja o dyspozycjach składanych za pośrednictwem bankowości elektronicznej BOŚBank24
x
informacja o historii logowań do bankowości elektronicznej BOŚBank24
x
informacja o historii zmian dokonywanych przez użytkownika w bankowości elektronicznej BOŚBank24
x
informacja o historii prowadzonej korespondencji za pośrednictwem bankowości elektronicznej BOŚBank24
x
udostępnienie Identyfikatora do logowania do bankowości elektronicznej BOŚBank24 / Usługi TeleBOŚ
x
przyjęcie dyspozycji deaktywacji urządzenia mobilnego
x
-
POZOSTAŁE CZYNNOŚCI
wymaga zalogowania do Usługi TeleBOŚ
TAK
NIE
informacja o ustanowionych pełnomocnictwach
x
przyjęcie dyspozycji czasowego odwołania pełnomocnictwa
x
przyjęcie dyspozycji czasowego zastrzeżenia dowodu osobistego posiadanego w kartotece Klienta
x
przyjęcie dyspozycji z zawiadomieniem o kradzieży tożsamości Klienta
x
przyjęcie dyspozycji reklamacji
x
informacja o statusie złożonej reklamacji
x
przyjęcie dyspozycji zmiany danych teleadresowych (adres do korespondencji, adres e-mail)
x
przyjęcie dyspozycji wyrażenia zgody marketingowej
x
przyjęcie dyspozycji wycofania zgody marketingowej
x
przyjęcie dyspozycji udostępnienia/wyłączenia usługi powiadamiań SMS
x
przyjęcie dyspozycji awizacji gotówki
x
przyjęcie dyspozycji zmiany danych dowodu osobistego
x
przyjęcie dyspozycji związanych z wysyłką zmian regulacji
x
-
ZAŚWIADCZENIA I OPINIE
wymaga zalogowania do Usługi TeleBOŚ
TAK
NIE
przyjęcie dyspozycji wydania na wniosek Klienta zaświadczenia dotyczącego kredytu w rachunku płatniczym - zaświadczenie zostanie wysłane na adres korespondencyjny widniejący w kartotece Klienta
x
przyjęcie dyspozycji wydania na życzenie Klienta zaświadczenia o posiadanych rachunkach w BOŚ S.A. lub o stanie środków na rachunku - zaświadczenie zostanie wysłane na adres korespondencyjny widniejący w kartotece Klienta
x
przyjęcie dyspozycji wydania na życzenie Klienta szczegółowej opinii wraz ze wszystkimi dostępnymi Bankowi danymi - opinia zostanie wysłana na adres korespondencyjny widniejący w kartotece Klienta
x
przyjęcie dyspozycji sporządzenia na wniosek Klienta kopii lub odpisu umowy - dokument zostanie wysłany na adres korespondencyjny widniejący w kartotece Klienta
x
przyjęcie dyspozycji wydania zaświadczenia o kredycie/pożyczce do Urzędu Skarbowego - dokument zostanie wysłany na adres korespondencyjny widniejący w kartotece Klienta
x
przyjęcie dyspozycji wydania pozostałych zaświadczeń o kredycie/ pożyczce, w tym: stwierdzających wysokość zadłużenia z tytułu kredytu/pożyczki i innych tytułów, zaświadczeń, że klient nie figuruje w ewidencji jako dłużnik lub innych zaświadczeń - zaświadczenie zostanie wysłane na adres korespondencyjny widniejący w kartotece Klienta
x
przyjęcie dyspozycji wydania opinii o Kliencie/kredycie/pożyczce - dokument zostanie wysłany na adres korespondencyjny widniejący w kartotece Klienta
x
przyjęcie dyspozycji związanych z wysyłką zestawień opłat pobranych za usługi związane z rachunkiem płatniczym
x
Zawsze pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa
- Nie udostępniaj Identyfikatora i TeleKodu osobom trzecim.
- Nie trzymaj w jednym miejscu Identyfikatora oraz TeleKodu.
- Nie trzymaj w jednym miejscu danych do logowania i dokumentów z Banku.
- Nigdy nie podawaj Konsultantowi swojego TeleKodu. TeleKod jest znany tylko Tobie.
- Dzwoniąc na Infolinię zapewnij sobie swobodę rozmowy.
- Zapewnij bezpieczeństwo danym wpisywanym na telefonie.
Jeśli coś wzbudzi Twoje podejrzenia lub wiesz, że ktoś może posiadać Twoje dane do logowania:
- Niezwłocznie skontaktuj się z Infolinią i zablokuj dostęp
- Dostęp możesz zablokować w dowolnym Oddziale, w automatycznym serwisie na Infolinii lub w bankowości internetowej.
Ważne informacje
Konsultanci są do Twojej dyspozycji6:
- w dni powszednie, w godz. 7:45 – 21:00
- dyspozycje transakcyjne możesz składać wyłącznie do godziny 20:00
- po godzinie 20:00 możesz uzyskać informację o nowych produktach lub złożyć dyspozycję związaną z Twoją bankowością internetową.
- dyspozycję zastrzeżenia/blokady karty lub bankowości internetowej możesz złożyć 24h/7 oraz
- w soboty, w godz. 10:00 - 18:00
- dyspozycję zastrzeżenia/blokady karty lub bankowości internetowej możesz złożyć 24h/7
pod numerami telefonów:
801 355 455 - z telefonów komórkowych1,
22 543 34 34 - z telefonów stacjonarnych i z zagranicy1
Pytania i odpowiedzi
-
Usługa TeleBOŚ to bankowość telefoniczna dostępna pod numerami Infolinii Banku 801 355 455 lub +48 22 543 34 34
-
Z usługi TeleBOŚmożesz skorzystać jeżeli w naszym Banku:
- posiadasz rachunek2,
- posiadasz kredyt, pożyczkę, kartę kredytową,
- jesteś przedstawicielem ustawowym dziecka w wieku pomiędzy 13 a 18 rokiem życia, które posiada rachunek w naszym Banku,
- jesteś przedstawicielem ustawowym dziecka w wieku pomiędzy 13 a 18 rokiem życia, będącego pełnomocnikiem do rachunku (w przypadku rachunków H2O),
- posiadasz lokaty (tylko w zakresie informacyjnym),
- posiadasz wskazany telefon komórkowy,
- posiadasz adres e-mail (w przypadku wniosków składanych za pośrednictwem Infolinii Banku).
-
Możesz uzyskać informację i składać dyspozycję w zakresie swoich produktów np.
- zapytać o saldo dostępnych środków, czy historię transakcji,
- złożyć dyspozycje dotyczące produktów np. zlecić przelew, założyć lokatę,
- złożyć wnioski o nowe produkty,
- złożyć dyspozycję o wydanie zaświadczenia bądź opinii do udzielonego kredytu,
- otrzymać identyfikator lub hasło do logowania do usługi bankowości elektronicznej BOŚBank24,
- awizować gotówkę,
- zaktualizować dane,
- uzyskać informacje o statusie złożonych dyspozycji.
Wszystkie dyspozycje opisaliśmy dla Ciebie w „Wykazie funkcjonalności serwisu telefonicznego Banku Ochrony Środowiska S.A.” będącym załącznikiem do Regulaminu bankowości telefonicznej, który jest dostępny w zakładce Dokumenty.
-
Aby aktywować Usługę TeleBOŚ i aktywnie z niej korzystać wystarczy:
- wypełnić wniosek w systemie Bankowości Internetowej BOŚBank245 lub,
- zadzwonić na Infolinię Banku lub,
- wypełnić wniosek w dowolnej placówce Banku.
-
Logowanie do Usługi TeleBOŚ odbywa się za pomocą Identyfikatora3 oraz TeleKodu4
PIERWSZE LOGOWANIE:
- Zadzwoń na numer Infolinii
- Uważnie słuchaj automatycznych komunikatów
- Wybierz na telefonie opcję 2 (jeśli posiadasz identyfikator i hasło TeleKod)
- Wybierz na telefonie opcję 1 (jeśli jesteś klientem indywidualnym)
- Automatyczny serwis poprosi Cię o wprowadzenie identyfikatora (Proszę wprowadzić identyfikator). Wprowadź go na klawiaturze telefonu.
- Automatyczny serwis poprosi Cię o wprowadzenie TeleKodu (Proszę wprowadzić TeleKod). Wprowadź go na klawiaturze telefonu.
- Automatyczny serwis poprosi Cię o wprowadzenie nowego TeleKodu. Wprowadź go na klawiaturze telefonu.
- Automatyczny serwis poprosi Cię o wprowadzenie ponownie nowego TeleKodu. Wprowadź go na klawiaturze telefonu.
- Jeśli podałeś poprawne dane system zapyta Cię o temat rozmowy z Konsultantem. Jeśli podałeś błędne dane, to system Cię poinformuje o tym i poprosi o wprowadzenie ponownie identyfikatora a następnie „starego” TeleKodu.
KOLEJNE LOGOWANIE:
- Zadzwoń na numer Infolinii
- Uważnie słuchaj automatycznych komunikatów
- Wybierz na telefonie opcję 2 (jeśli posiadasz identyfikator i hasło TeleKod)
- Wybierz na telefonie opcję 1 (jeśli jesteś klientem indywidualnym)
- Automatyczny serwis poprosi Cię o wprowadzenie identyfikatora (Proszę wprowadzić identyfikator). Wprowadź go na klawiaturze telefonu.
- Automatyczny serwis poprosi Cię o wprowadzenie TeleKodu (Proszę wprowadzić TeleKod). Wprowadź go na klawiaturze telefonu.
Jeśli podałeś poprawne dane system zapyta Cię o temat rozmowy z Konsultantem. Jeśli podałeś błędne dane, to system Cię poinformuje o tym i poprosi o wprowadzenie ponownie identyfikatora a następnie TeleKodu.
-
Identyfikator otrzymasz kontaktując się z Bankiem. Możesz to zrobić za pośrednictwem Infolinii Banku lub udając się do dowolnego Oddziału. Wykaz wszystkich Oddziałów znajdziesz na stronie www.bosbank.pl
-
W każdej chwili możesz złożyć dyspozycję o nadanie nowego Telekodu. Możesz ją złożyć:
- w Oddziale w formie pisemnej,
- na Infolinii,
po zalogowaniu do bankowości internetowej i złożeniu wniosku5
-
Nie, Identyfikator wydawany przez Bank jest stały.
-
W każdej chwili możesz zmienić TeleKod. Dyspozycję o nadanie nowego TeleKodu możesz złożyć:
- wypełniając wniosek w systemie Bankowości Internetowej BOŚBank245,
- dzwoniąc na Infolinię Banku,
- składając wniosek w dowolnej placówce Banku,
- w Usłudze TeleBOŚ – po zalogowaniu się w automatycznym serwisie.
-
W każdej chwili możesz zablokować dostęp do usługi TeleBOŚ. Dyspozycje o zablokowanie Usługi TeleBOŚ możesz złożyć:
- wypełniając wniosek w systemie Bankowości Internetowej BOŚBank245 ,
- dzwoniąc na Infolinię Banku,
- składając wniosek w dowolnej placówce Banku,
- składając dyspozycję w Usłudze TeleBOŚ– w automatycznym serwisie.
-
Możesz w każdej chwili to zrobić przez złożenie pisemnej dyspozycji w dowolnym Oddziale Banku.
-
Możesz w każdej chwili odblokować dostęp do Usługi TeleBOŚ, przez złożenie dyspozycji. Dyspozycje o odblokowanie Usługi TeleBOŚ możesz złożyć:
- wypełniając wniosek w systemie Bankowości Internetowej BOŚBank245 lub,
- dzwoniąc na Infolinię lub,
- składając wniosek w dowolnej placówce Banku.
-
Infolinia Banku:
- od poniedziałku do piątku, w godz. 7.45 – 21.00 oraz
- w soboty w godz. 10:00 – 18:00
obsługa Klientów w ramach bankowości telefonicznej (Usługa TeleBOŚ)6:
- od poniedziałku do piątku, w godz. 7.45 – 20.00 oraz
- w soboty w godz. 10:00 – 18:00
dyspozycje:
- zastrzeżenia / zablokowania karty
- zablokowania bankowości internetowej
możesz złożyć 24h/7 pod numerem Infolinii.
Skontaktuj się z nami
-
Poniżej znajdziesz ważne informacje i dokumenty:
Regulamin bankowości telefonicznej - obowiązuje od 21 października 2024 r.
Regulamin bankowości telefonicznej - obowiązuje do 20 października 2024 r.
_______________________________
1Opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora
2Rachunek, to rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy lub oszczędnościowy
3Identyfikator – 8 cyfrowy numer, który:
- przekazał Ci doradca w przypadku podpisywania umowy w Oddziale lub
- został Ci wysłany na adres e-mail w przypadku wniosków składanych zdalnie.
Wiadomości mogą czasami trafić do folderu SPAM. Jeśli nie widzisz wiadomości od nas w skrzynce odbiorczej to sprawdź folder SPAM / Niechciane. Jeśli nadal nie posiadasz od nas wiadomości to skontaktuj się z nami.
4TeleKod – 6 cyfrowy kod służący do logowania w bankowości telefonicznej (Usługa TeleBOŚ). Pierwszy TeleKod wydawany jest w formie SMS. Pierwszy TeleKod zmienisz podczas pierwszego logowania do Usługi TeleBOŚ.
5
6Bank zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia do realizacji Dyspozycji złożonej po godz. 19.00 w dni robocze.
W przypadku przelewów krajowych realizacja zleceń przyjętych do realizacji przed godz. graniczną tj. godziną 15:00 w dni robocze, następuje w tym samym dniu, a w przypadku przelewów zleconych po godz. granicznej lub w dni wolne od pracy, realizacja zleceń następuje najpóźniej w następnym dniu roboczym.
W przypadku przelewów wewnętrznych realizacja zleceń przyjętych do realizacji przed godz. graniczną tj. 20:00 od poniedziałku do piątku oraz w soboty przed godz. 18:00 następuje w tym samym dniu, a w przypadku przelewów zleconych po godzinie granicznej, realizacja zleceń następuje najpóźniej w kolejnym dniu kalendarzowym.
-
Bank oświadcza że:
- zgodnie z art. 70a Prawa bankowego udziela klientom Banku wyjaśnień dotyczących dokonanej przez siebie oceny zdolności kredytowej w zakresie osoby wnioskującej o udzielenie kredytu/pożyczki. Wyjaśnienie, obejmuje informacje na temat czynników - w tym danych osobowych wnioskującego - które miały wpływ na wynik dokonanej oceny zdolności kredytowej. Wnioskodawcy chcący uzyskać wyjaśnienia powinni złożyć w Placówce w której składali wniosek kredytowy zapytanie w sprawie. Banku udzieli wyjaśnień w formie pisemnej w terminie 14 dni od daty złożenia zapytania.
- podejmuje decyzje kredytowe opierając się m.in. na zautomatyzowanym przetwarzaniu (w tym profilowaniu) danych osobowych stanowiących tajemnicę bankową. Zgodnie z art. 105a ust. 1a Prawa bankowego Bank zapewnienia osobie, której dotyczy decyzja podejmowana w sposób zautomatyzowany, prawa do:
otrzymania stosownych wyjaśnień co do podstaw podjętej decyzji,
do uzyskania interwencji ludzkiej w celu podjęcia ponownej decyzji,
do wyrażenia własnego stanowiska.
Wnioskodawca chcący skorzystać z powyższych uprawnień, powinien złożyć odpowiednie zapytanie w formie pisemnej w Oddziale Banku w którym wnioskował o udzielenie kredytu/pożyczki. Banku udzieli wyjaśnień w formie pisemnej w terminie 14 dni od daty złożenia zapytania.
Bank zapewnia, że decyzje podejmowane w sposób zautomatyzowany są podejmowane wyłącznie w oparciu o dane niezbędne z uwagi na cel i rodzaj wniosku, w szczególności w oparciu o kategorie danych określone w art. 105a ust. 1b Prawa bankowego.