Rozpoczynamy przyjmowanie wniosków od klientów prowadzących działalność gospodarczą dotkniętych skutkami powodzi

BOŚ rozpoczyna przyjmowanie wniosków od klientów, którzy prowadzą działalność gospodarczą lub posiadają nieruchomości związane z działalnością gospodarczą na terenach objętych stanem klęski żywiołowej – i zostali poszkodowani w wyniku powodzi.

Klienci BOŚ będą mogli zawnioskować o dodatkowe rozwiązania w przypadku problemów ze spłatą zobowiązań kredytowych.

O co można wnioskować?

  1. o zawieszenie spłat maksymalnie 3 rat kapitałowych kredytów nieodnawialnych (inwestycyjnych, obrotowych, pożyczek hipotecznych) przypadających do spłaty w okresie do końca 2024 r. Zawieszeniu podlegają raty przypadające do spłaty w okresie do 31.12.2024 r. włącznie.
  2. o odnowienie kredytu odnawialnego, którego termin spłaty przypada w okresie do końca bieżącego roku w uproszczonym trybie – bez oceny zdolności kredytowej klienta – na czas do 3 miesięcy. Po upływie okresu odnowienia kredytu w uproszczonym trybie, bank dokona ponownej oceny warunków odnowienia kredytu na ogólnych zasadach wraz z oceną zdolności kredytowej.

Do kogo skierowane jest wsparcie?

O wsparcie mogą wnioskować klienci, którzy ponieśli szkody majątkowe - utracili główne źródło dochodu w wyniku powodzi lub jej bezpośrednich następstw we wrześniu 2024 r., a miejsce prowadzenia działalności gospodarczej lub miejsce położenia nieruchomości zabezpieczonej hipotecznie jest położone na obszarze objętym stanem klęski żywiołowej*.

Ważne! W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych, mikro, małych przedsiębiorstw odnowienie finansowania / zawieszenie spłat rat kredytów i pożyczek będzie możliwe, gdy nie było opóźnień w spłacie kapitału przekraczających 30 dni lub odsetek przekraczających 30 dni na 31.08.2024 r. lub na dzień złożenia wniosku o odnowienie/zawieszenie spłat kredytów i pożyczek.

W przypadku średnich przedsiębiorstw odnowienie finansowania/ zawieszenie spłat kredytów i pożyczek będzie możliwe w przypadku spełnienia wszystkich poniższych warunków:

  1. w przypadku gdy opóźnienia w spłacie kapitału lub odsetek nie przekraczają 30 dni na 31.08.2024 r., lub na dzień złożenia wniosku o odnowienie/zawieszenie spłat kredytów i pożyczek oraz
  2. klient posiadał zdolność kredytową na koniec 2023 r. i przejściowe pogorszenie sytuacji kredytobiorcy nastąpiło w związku z powodzią w 2024 r. oraz
  3. na dzień złożenia wniosku przez klienta nie złożono wobec niego wniosku o ogłoszenie upadłości lub o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego, ani nie toczy się wobec niego postępowanie upadłościowe lub restrukturyzacyjne i nie otwarto likwidacji przedsiębiorstwa, a także nie toczy się postępowanie egzekucyjne.

Dotyczy umów zawartych do 16.09.2024.

Jak można złożyć wniosek?

  1. osobiście – w Oddziale operacyjnym Banku/Centrum Biznesowym,
  2. za pośrednictwem poczty elektronicznej, w przypadku wniosków podpisanych podpisem kwalifikowanym.

Jakie są opłaty za skorzystanie z pomocy?

W związku z przygotowanymi rozwiązaniami klienci nie ponoszą żadnych opłat.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z infolinią *: +48 22 543 34 88.

* Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.

Lista placówek BOŚ dostępna na www.bosbank.pl.

Jeśli zostałeś poszkodowany w wyniku powodzi, zachęcamy do zapoznania się i skorzystania z naszych rozwiązań.

Zespół BOŚ

*Uregulowane w Rozporządzeniu Rady Ministrów z 16 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej na obszarze części województwa dolnośląskiego, opolskiego oraz śląskiego (Dz.U. poz. 1365 z późn.zm.), Rozporządzeniu Rady Ministrów z 28 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej na obszarze części województwa dolnośląskiego oraz lubuskiego (Dz. U. 2024 poz. 1435 z późn.zm.) lub w aktach prawnych zmieniających lub zastępujących powyższe rozporządzenie.