Wykorzystując luki w sieci GSM, podszywają się pod dowolny numer telefonu, np. infolinii czy pracownika Banku.
Jak przebiega oszustwo:
Oszust podaje się za obsługę Banku i informuje o potencjalnym zagrożeniu środków lub konieczności zastrzeżenia karty. Pod pretekstem pomocy namawia do zainstalowania aplikacji na komputerze lub telefonie albo do podania poufnych danych, tj. hasła do bankowości internetowej, kodów SMS, kodu CVV/CVC karty czy numeru PIN.
Nie wykonuj dyspozycji oszusta.
Pamiętaj!
- Nie przekazuj telefonicznie autoryzujących kodów SMS.
- Czytaj dokładnie komunikaty i to, co potwierdzasz.
- Jeśli masz wątpliwości, czy rozmawiasz z pracownikiem Banku - rozłącz się i zadzwoń na numer Infolinii Banku, wybierając samodzielnie numer telefonu. Nie oddzwaniaj na numer z ostatniego połączenia.
Pracownik Banku nigdy nie poprosi o:
- zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputera lub telefonu klienta.
- podanie hasła dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego czy telefonicznego).
- podanie autoryzacyjnych kodów SMS, kodu CVV/CVC karty płatniczej czy numeru PIN.